niedziela, 16 stycznia 2011

Inner Fire vs Inner Will

Przyznam szczerze i bez bicia, że ta notka ukazała się dlatego, że obejrzałem dzisiaj filmik jednej z polskich gildii, gdzie widać było PoV Holy Priesta i... trochę się przeraziłem widokiem buffów. Nie będę pisał jaka to gildia i jaki to był boss, bo nie po to powstał ten wpis. Porównamy sobie oba Innery i przedyskutujemy co jest lepsze.


Inner Fire
A burst of Holy energy fills the caster, increasing the armor value from items by 60% and spell power by 531. Lasts 30 min.

Inner Will
A burst of Holy energy fills the caster, reducing the mana cost of instant cast spells by 15% and increasing your movement speed by 10%. Lasts 30 min.

Czyli mamy w teorii lepszą efektywność vs większą oszczędność many. Czy aby na pewno? Cóż, 531 spell power to dość dużo. Dzięki niemu leczymy za więcej, czyli w teorii musimy mniej czarów wycastować, aby doleczyć do fulla. Inner Will z kolei daje nam tylko 15% redukcji many na instant spellach. Jeśli byśmy byli w Discipline i shieldowali tylko raid, to spell jest nawet całkiem dobry (aczkolwiek dobry Disc nie wyjdzie z many za szybko, więc dodatkowy buff "dający" mu manę nie jest mu do niczego potrzebny). W Holy Inner Will jest, ośmielę się użyć tego słowa, bezużyteczny. W Disc zresztą też, o czym przed sekundą napisałem ;).

Uzasadniam to tym, że mamy naprawdę mało instantów. Taki Holy, zwłaszcza w Chakrze do single target heala, używa na początku raz Renew i tylko potem spamuje Heala lub Greater Heala, ew. Flash Heala, jak wymaga tego sytuacja. Gdzie tutaj oszczędność many? Po jaką cholerę używać Inner Willa, kiedy nic on nie daje oprócz pierwszego casta, a tylko zmniejsza nam efektywność tych castowanych później czarów (czyli zużywamy więcej many, bo nasze heale nie są w 100% efektywne). W Chakrze na aoe healing zyskujemy tylko to, że COH będzie kosztował mniej many. Wielkie mi "halo", kiedy głównie spamujemy w tej Chakrze Prayer of Healing. I, po raz kolejny powtarzam, tracimy tylko te dodatkowe 531 spell power, które zwiększyłoby effective heal z POHa, z glypha i hotki z mastery.

Ktoś zaraz zapyta "a co ze zwiększonym speedem?". Jasne, fajnie jest mieć 10% szybsze bieganie, ale:
a) enchant na buty "35 mastery i minor speed" daje... 8% szybsze bieganie, czyli tracimy raptem 2% speeda i 15 mastery (lepszy enchant bez speeda daje 50 mastery),
b) tracimy global cd, w którym moglibyśmy rzucić Renew na tanka lub Shielda na kogoś w raidzie. Czemu tracimy gcd? Bo nie widzę możliwości trzymania na sobie przez całą walkę Inner Willa, powinniśmy go zmieniać tylko wtedy, kiedy trzeba się gdzieś przebiec, ale po co, jak można mieć prawie to samo bez zużywania gcd (patrz punkt a).

Niestety, Inner Will wydawał się fajny w teorii. W praktyce jest na PvE bezużyteczny. Dlatego apeluję: nie używajcie Inner Willa, chociaż wydaje Wam się, że dzięki temu oszczędzicie więcej many. Tak nie jest i póki co nie będzie. Inner Fire daje więcej korzyści i w ogólnym rozrachunku oszczędzimy więcej many poprzez silniejsze spelle.

Inner Will to w tym momencie skill stricte PvP, gdyż z talentem daje 16% więcej speeda i służy do uciekania czy też szybszego chowania się za słupki. Po patchu będziemy go rzucali na siebie przed wycastowaniem Power: Word Shield, aby potem przez 4 sekundy biec na full speedzie wynikającym z Inner Willa.

Historia diametralnie by się zmieniła, gdyby nasze Innery były wyłączone z gcd, ale raczej Blizzard nigdy tego nie zmieni, bo byśmy potworzyli makra, aby przed rzuceniem każdego instant spella rzucało Inner Willa, a przed każdym castem Inner Fire. Marzenia ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz