Jaką wybrać rasę dla priesta?

Wraz z wyjściem dodatku Wrath of the Lich King, priest stracił tak zwane "racial spelle", czyli dwa czary, które różniły się w zależności od posiadanej rasy. Teraz, jeśli szukasz najlepszej dla siebie rasy, wystarczy, że weźmiesz pod uwagę zwykłe raciale. Ale ponieważ różnice nie są już tak znaczące (jednak ciągle odczuwalne), to powinieneś również uwzględnić to, czy dana rasa po prostu ci się podoba.

ally

a) human:
Najlepsza rasa po stronie Sojuszu, jeśli chcesz głównie grać swoim priestem PvP. Dzięki temu, że wybierzesz człowieka nie będziesz musiał zakładać na PvP Medalionu, ale jakiś inny, lepszy trinket. Dodatkowo, 3% więcej spiritu to bardzo miły dodatek na PvE (aczkolwiek nie jest to najlepszy racial w Alliance na PvE).

- [Human Spirit]: zwiększa Spirit o 3%; przyjemny standardowy skill, który przy buildzie Holy/Discipline zwiększa nasz regen many, natomiast przy buildzie Shadow daje odrobinę więcej hita.
- [Diplomacy]: dostajesz o 10% więcej reputacji za questy/zabijanie mobów ze wszystkimi frakcjami w grze; miły dodatek dla osób, które nie lubią farmić reputacji z frakcjami. Ten skill pozwala przyspieszyć w pewnym stopniu ten farming.
- [Sword Specialization]/[Mace Specialization]: zwiększa expertise z mieczy/macek o 3; skille zupełnie nieprzydatne dla priesta. Pomijam już fakt, że nie możemy używać mieczy.
- [Every Man For Himself]: usuwa wszystkie efekty, które powodują utratę kontroli nad naszą postacią; cooldown: 2 min.; nie stackuje się z trinketem o podobnym działaniu; skill działa identycznie jak [Medalion of the Alliance], czyli de facto pozwala nam na używanie innego trinketu w PvP. Dodatkowo, na PvE przydaje się na niektóre walki.

b) dwarf:
Dwarf jest rasą, która daje priestowi bardzo mało korzyści w PvE. Jednak na PvP Stoneform jest jednym z lepszych raciali, gdyż oprócz zmniejszonego damage'u o 10%, dostajemy możliwość usunięcia poisona, którego inne rasy nie będą w stanie unieszkodliwić (co prawda w Holy specu można z siebie usuwać poisony, to jednak to Discipline jest podstawowym buildem do PvP).

- [Stoneform]: usuwa z priesta wszystkie efekty typu poison, disease oraz bleed, dodatkowo zmniejsza damage, jaki otrzymamy o 10% przez 8 sekund; cooldown: 2 min.; bardzo fajny skill, który najlepiej sprawdza się w PvP o ile odpowiednio go spożytkujemy. Na PvE przydaje się redukcja damage'u, która może uratować nam życie.
- [Gun Specialization]: zwiększa crit z broni palnej o 1%; totalnie nieprzydatne dla priesta.
- [Mace Specialization]: zwiększa expertise z macek jedno i dwuręcznych o 3; skill kompletnie nieprzydatny dla priesta.
- [Frost Resistance]: zwiększa resistance na zaklęcia ze szkoły Frost; nie jest to może super racial, ale na PvP przeciwko frost magom może się od biedy przydać.
- [Explorer]: zwiększa ilość zdobywanych fragmentów z Archeologii oraz przyspiesza Survey; skill-dodatek, który pomaga przy farmieniu Archeologii.

c) night elf:
Niestety, night elfy oferują bardzo mało korzyści osobom, które chcą poważnie grać priestem w PvE. Shadowmeld i Quickness przydają się jednak na PvP.

- [Shadowmeld]: jeśli nie będziesz się ruszał, to ukryjesz się w cieniu przez co będziesz prawie niewykrywalny dla przeciwnika, usuwa cały threat na czas trwania skilla; cooldown: 2 min.; dość fajny skill, który może uratować Ci tyłek podczas zabawy w PvP (widzisz, że ktoś castuje w twoją postać jakiegoś spella, to włączasz Shadowmeld i cast przeciwnika zostaje przerwany). Dodatkowo, możesz oszczędzić na naprawie, jeśli przeagrujesz moba/bossa w PvE.
- [Quickness]: przeciwnicy mają 2% mniejszą szansę na trafienie ciebie z melee i fizycznych ranged ataków; z uwagi na to, że priest powinien unikać zwarcia to skill ten w PvE jest mało przydatny, bo kiedy w końcu przeagrujesz to te 2% to zbyt mała szansa, aby poświęcać dla niej wybór elfa na swoją rasę. W PvP przydaje się znacznie bardziej przeciwko "melasom" i hunterom.
- [Wisp Spirit]: po śmierci elf zamienia się w wispa dzięki czemu w "świecie umarłych" porusza się o 75% szybciej niż inne rasy; skill-dodatek, którego bardzo dobrze mogłoby nie być.
- [Elusivesness]: zmniejsza szansę na wykrycie w Shadowmeldzie i zwiększa szybkość poruszania się w stealthie o 5%; skill na dobrą sprawę tylko dla rogali/druidów.
- [Nature Resistance]: zwiększa resistance na zaklęcia ze szkoły Nature; ujdzie w tłoku, zarówno na PvE jak i PvP (chociaż to ostatnie głównie).

d) gnome:
Wraz z wyjściem dodatku Cataclysm gnomy mogą po raz pierwszy w historii zostać priestami. I w ten sposób... Gnom stał się najlepszą rasą dla healing priesta po stronie Alliance, jeśli chcesz grać głównie PvE. Na PvP nie jest tak dobry jak human, jednak Escape Artist często może się przydać w potyczkach z innymi graczami.

- [Expansive Mind]: zwiększa total mana pool o 5%; najlepszy możliwy racial dla healing priesta po stronie Alliance, który zwiększa znacząco nasz regen many, gdyż nie dość, że dostajemy tak po prostu dodatkową manę, to jeszcze Shadowfiend, Hymn of Hope i Replenishment zwracają więcej many.
- [Engineering Specialization]: zwiększa skill w Engineeringu o 15; niestety, Engi jest dla healing priesta na PvE bezużyteczne, więc traktujcie ten racial jako dodatek.
- [Escape Artist]: uwalnia ze wszystkich efektów, które spowalniają lub unieruchamiają; cooldown: 1,5 min.; fajny skill na PvP, gdyż priest nie ma za bardzo jak uwalniać się z tego typu efektów w normalny sposób (może, że jest Shadow priestem). Czasami przydaje się na PvE.
- [Arcane Resistance]: zwiększa resistance na zaklęcia ze szkoły Arcane; jak każdy tego typu skill, przydaje się czasami.

e) draenei:
Najlepsza rasa po stronie Sojuszu, jeśli chcesz grać Shadow priestem. 1% dodatkowego hita, to bardzo dobry bonus, zwłaszcza, że hit to najlepsza, zaraz po haste, secondary statystyka dla Shadow.

- [Gift of the Naaru]: healuje 20% total hp danego targetu przez 15 sekund; cooldown: 3 min.; instant cast; ciekawy skill, który możemy rzucać na innych, co daje healing priestowi dodatkową hotę. Warto pamiętać, że GotN jest instant castem oraz nie generuje global cooldownu, więc można go użyć wraz z innym spellem, np. Renew.
- [Heroic Presence]: zwiększa szansę na hita o 1%; bardzo ciekawy skill dla Shadow, gdzie hit, zaraz po haste, jest najważniejszym secondary statem. Dla healing priesta bezużyteczny racial.
- [Gemcutting]: zwiększa skill w Jewelcraftingu o 10; skill-dodatek, dobry kiedy chcesz wylevelować Jewelcrafting.
- [Shadow Resistance]: zwiększa resistance na zaklęcia ze szkoły Shadow; najlepszy ze wszystkich tego typu skilli, gdyż chroni on przed szkołą, która w grze występuje najczęściej. Przydatny głównie na PvP.

f) worgen:
Najnowsza rasa, udostępniona wraz z wyjściem dodatku Catalcysm, która daje najlepsze racial skille dla healing priesta jeśli nie mamy już kłopotów z maną i chcemy zwiększyć efektywność czarów leczących. Dotyczy to zwłaszcza Discipline priestów. Oprócz tego, dostajemy jeszcze skill, który pomaga w ucieczce.

- [Two Forms]: przemieniasz się w człowieka jeśli jesteś w formie worgena i na odwót; skill-dodatek, który ma wartości jedynie estetyczne.
- [Viciousness]: zwiększa szansę na uderzenie krytyczne o 1%; biorąc pod uwagę fakt, że heale critują teraz za 200%, to jest to całkiem przyjemny skill zwiększający efektywność. Discipline prieści zyskają znacznie więcej niż Holy.
- [Aberration]: zwiększa resistance na zaklęcia ze szkół Shadow oraz Nature; jeden z fajniejszych skilli tego typu, gdyż daje odporność na dwie najczęściej występujące szkoły magii w grze.
- [Darkflight]: zwiększa prędkość poruszania się o dodatkowe 40% na 10 sekund; cooldown: 2 min.; bardzo fajny skill na PvE, kiedy trzeba wybiec z przysłowiowego "ognia". Na PvP będzie sprawował się równie dobrze.
- [Flayer]: zwiększa Skinning o 15 i przyspiesza skinowanie; skill-dodatek do profesji, której powinniśmy unikać jak ognia.

horda

a) forsaken (undead):
Undead to najlepsza rasa dla wszystkich, którzy chcą grać swoim priestem głównie PvP z uwagi na (nerfnięty co prawda, ale ciągle świetny) Will of the Forsaken.

- [Will of the Forsaken]: usuwa wszystkie efekty typu fear, sleep oraz charm; cooldown: 2 min.; share'uje 30 sekund cooldownu z itemami o podobnym działaniu (typu [Medallion of the Horde]); szalenie przydatny skill na PvP przeciwko wszelkiej maści warlockom, warriorom czy priestom. W PvE przydatny na niektórych walkach.
- [Cannibalize]: Regeneruje 7% Twojego hp i total many co 2 sekundy przez 10 sekund, działa tylko na ciałach Humanoidów i Undeadów, ruch, jakakolwiek akcja lub damage taken wyłącza skill; cooldown: 2 min.; skill głównie do regeneracji hp i many po walce z playerami lub zwykłymi mobami podczas farmy. Jednak od jakiegoś czasu można go używać w combatcie, czyli jeśli na jakimś encounterze w PvE są addy, to można użyć Kanibalizmu na ich ciele i zregenerować manę.
- [Underwater Breathing]: oddychanie pod wodą trwa o 233% dłużej niż u innych ras; skill-dodatek, który czasami może się przydać, jeśli robimy jakieś questy pod wodą.
- [Shadow Resistance]: zwiększa resistance na zaklęcia ze szkoły Shadow; najlepszy ze wszystkich tego typu skilli, gdyż chroni on przed szkołą, która w grze występuje najczęściej. Przydatny głównie na PvP.

b) tauren:
Taureni dopiero od wyjścia dodatku Cataclysm mogą zostać kapłanami. Jest to dość dziwaczna rasa, zwłaszcza jak widzimy wielką krowę w Shadowformie... Jeśli chodzi o ich raciale, to nie zachwycają niczym oryginalnym. Na PvP spisuje się całkiem ok, na PvE jest bezużyteczny.

- [Endurance]: zwiększa base health o 5%; nie mylcie tego z TOTAL health! Ten racial zwiększa *base* health, które jest stałe na każdym levelu. Na 85 dostajemy około 2000 dodatkowego hp.
- [Cultivation]: zwiększa skill w Herbalismie o 15 i zbierasz kwiatki szybciej niż inne rasy; skill-ddoatek do profesji, której nie powinniśmy mieć, jeśli poważnie myślimy nad graniem priestem w end-game'ie.
- [War Stomp]: stunuje max. 5 osób w zasięgu 8 yardów na 2 sekundy; cast time: 0,5 sek.; cooldown: 2 min.; bardzo fajny skill na PvP, który może posłużyć jako dodatkowe CC albo interrupt.
- [Nature Resistance]: zwiększa resistance na zaklęcia ze szkoły Nature; ujdzie w tłoku, zarówno na PvE jak i PvP (chociaż to ostatnie głównie).

c) troll:
Troll to zdecydowanie najlepsza rasa w Hordzie dla Shadow priesta z uwagi na Berserking. Na PvP będzie też niezły do tego speca. Healing priest nie ma tutaj czego szukać.

- [Berserking]: zwiększa spell i attack speed o 20% na 10 sekund; cooldown: 3 min.; bardzo przyjemny skill, który przydaje się Shadow priestowi zarówno w PvE jak i PvP - dodatkowy haste jest zawsze w cenie!
- [Regeneration]: regeneracja HP zwiększona o 10%, również zapewnia regenerację 0,11% total hp podczas combatu co 2 sekundy; Troll jest jedyną rasą, której hp może się regenerować podczas walki (nie licząc innych skilli klasowych), ale regen nie jest jakiś overpowered.
- [Beast Slaying]: 5% większy damage przeciwko Bestiom (Beast); skill-dodatek, który daje nam trochę większy damage przeciwko wszelkiej maści zwierzakom.
- [Throwing Specialization]: zwiększa szansę na crit o 1% z throwing broni; olewamy ten skill, gdyż priest nie może używać żadnych ranged broni (oprócz wandów oczywiście).
- [Bow Specialization]: zwiększa szansę na crit o 1% z łuków; olewamy ten skill, gdyż priest nie może używać żadnych tego typu broni.
- [Da Voodoo Shuffle]: skraca czas trwania wszelkich efektów, które nas spowalniają lub unieruchamiają o 15%; fajny skill na PvP, dzięki któremu szybciej wyjdziemy, np. z Harmstringa. Czasami może się przydać w PvE.

d) blood elf:
Blood Elf to najlepsza teraz rasa dla healing priesta na PvE, gdyż jego specjalny skill (Arcane Torent) stanowi dodatkową manę, która zawsze przyda się podczas leczenia. BE jest też bardzo dobry na PvP z uwagi na drugi efekt Arcane Torrenta, czyli Silence na 3 sekundy.

- [Arcane Torent]: ucisza wszystkich przeciwników w zasięgu 8 yardów od castera na 3 sekundy, zwraca również 6% total many; cooldown: 2 min.; bardzo ciekawy skill, którego właściwości możemy rozdzielić według zapotrzebowania. I tak na PvP głównie przyda nam się efekt uciszenia (Silence), natomiast w PvE będziemy go używali nie do silence'owania potworów, ale do zwrotu many (przy dużej ilości intelektu może przywrócić naprawdę sporo many i to co 2 minuty!).
- [Arcane Affinity]: zwiększa skill w Enchantingu o 10; skill-dodatek, który pomoże nam w skillowaniu profesji.
- [Arcane Resistance]: zwiększa resistance na zaklęcia ze szkoły Arcane; jak każdy tego typu skill, przydaje się czasami.

e) goblin:
Goblin to w tym momencie bardzo dobra rasa dla healing priesta na PvE, kiedy nie mamy już problemów z maną, gdyż dostajemy 1% dodatkowego haste'a (bardziej skorzysta jednak z niego Holy priest aniżeli Discipline). Oprócz tego, możemy bez przeszkód grać tą rasą na PvP z uwagi na świetny skok, który wielokrotnie uratuje nas z opresji.

- [Time is Money]: zwiększa casting speed o 1%; bardzo fajny dodatek zwłaszcza dla Holy priesta, dla którego haste jest najlepszym statem zaraz po intelekcie i spiritcie. Discipline skorzysta w znacznie mniejszym stopniu z tego raciala.
- [Rocket Jump]: skaczesz przed siebie na parę yardów; dzieli cooldown z Rocket Barrage; cooldown: 2 min.; bardzo fajny skill kiedy trzeba szybko się przemieścić, zwłaszcza w PvP. Bardzo przydatny również wtedy, kiedy zeskakujemy z dużej wysokości lub spadliśmy ze skarpy i chcemy na nią wrócić.
- [Rocket Barrage]: wystrzeliwujesz rakietę, która zadaje damage; dzieli cooldown z Rocket Jumpem; cooldown: 2 min.; jeśli nie trzeba nigdzie skakać, a musimy się ruszyć i nie mamy innych instantów do użycia, to możemy wystrzelić racialową rakietkę.
- [Best Deals Anywhere]: mamy takie zniżki u vendorów jakbyśmy mieli z nimi exalted; skill-dodatek, który może oszczędzić nam trochę golda, jeśli nie wbiliśmy jeszcze exalted w danej frakcji.
- [Pack Hobgoblin]: przyzywasz swojego kumpla Gobbera, który przez minutę daje Ci dostęp do banku; cooldown: 30 min.; kolejny skill-dodatek, dzięki któremu nie musimy wracać do miasta, jeśli chcemy wyjąć coś z banku.
- [Better Living Through Chemistry]: zwiększa skill w Alchemii o 15; przyda się, jeśli będziemy chcieli wylevelować Alchemię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz