sobota, 22 października 2011

Mists of Pandaria: nowe talenty priesta

No to mamy potwierdzenie. Mists of Pandaria to będzie jednak kolejny dodatek do World of Warcraft. Cóż, osobiście liczyłem, że pozostanie to tylko plotką, a Blizzard zaserwuje nam coś zupełnie innego. A tu BUM! Niedługo na raidach, BG i dungeonach spotkamy wesolutkie Pandy... Płakać z tego powodu nie będę, bo raczej nie przyjdzie mi grać tą rasą, a gdzieś tam po Orgrimmarze mogą sobie te grube miśki skakać, nie robi mi to większej różnicy. Jednak nie tylko Pandy zapowiedziano na tegorocznym BlizzConie, więc odstawmy na razie ten temat na bok. Ogólne zmiany, które wprowadzi MoP (ten skrót niszczy) wyglądają naprawdę ciekawie. A już totalnego szoku można doznać po spojrzeniu na talenty, które dzisiaj pozwolę sobie przedstawić i skomentować.

Nim jednak to nastąpi, krótkie wprowadzenie do tematu. Otóż drzewek talentów jako takich już nie ma. Od Mists of Pandaria wybierać będziemy tylko specjalizację (Discipline, Holy lub Shadow) oraz jeden z trzech talentów co 15 leveli. Najfajniejsze jest to, że nie usłyszymy już więcej od Raid Leadera abyśmy się HSnęli do miasta i zrobili respec, ponieważ będziemy mogli w szybki i przystępny sposób wybrać najodpowiedniejsze skille na dany encounter siedząc cały czas w instancji. Milutko.

Tier 1: Crowd Control. Tak sobie nazwałem ten tier, gdyż mamy tutaj wybór między rootami, petem, który fearuje wszystko wokoło oraz zwykłym, znanym nam fearem obszarowym. Ogólnie nie ma tu nic ciekawego dla leczącego priesta nastawionego na PvE. Oczywiście takie Void Tendrils mogą być przydatne na niektórych encounterach, ale nie zawsze i nie wszędzie. Psyfiend z kolei wydaje się trochę op na PvP.

Tier 2: Mobilność. Tutaj wybieramy jak będziemy chcieli usprawnić swoją mobilność. Pierwszy z talentów to dobrze nam znany Body & Soul, więc nie ma sensu go opisywać. Natomiast Path of the Devout brzmi jak jakiś żart. Kto na Boga będzie używał lewitacji, aby szybciej chodzić, kiedy każdy damage usuwa tego buffa? Może, że Blizzard planuje kompletnie przemodelować ten spell, kto wie. Jeśli chodzi o Phantasm, to jest to kopia jednego z talentów z aktualnego drzewka Shadow. Prawdopodobnie będzie on wykorzystywany przez Discipline-PvP priestów do m.in. ucieczki przed melasami.

Tier 3: Selfbuffs + niespodzianka. Tutaj znajdziemy dwa znane nam już talenty Surge of Light (z wersją również dla Shadow) oraz Archangel (zwiększa tylko healing, nie zwraca many). To typowe selfbuffy, które pomagają w healingu/dpsie. Perełką w tym tierze jest niewątpliwie Divine Star, który leci na 20y przed nami i leczy wszystko, co spotka na swojej drodze. A jak dotrze do celu, to zawraca i znowu zaczyna wszystko leczyć! Raczej fajne, ale jak pomyślę, że to taki Light of Dawn 2.0, to trochę mnie jednak odrzuca.

Tier 4: Samoobrona. Tier, w którym wybieramy typ obrony przed przeciwnikiem. Desperate Prayera nie muszę chyba nikomu przedstawiać. Natomiast Angelic Bulwark wydaje się dość ciekawym talentem na PvP. Final Prayer to z kolei dobra ochrona na PvE, kiedy okaże się, że mamy pod stopami za dużo ognia.

Tier 5: Zwiększamy efektywność. Tutaj wybieramy jakiego typu efektowność przyda się nam najbardziej. Czy będzie to zwiększony healing na osobach z mniej niż 25% hp (zapewne przydatny na niektóre encountery), Power Infusion (zwiększony haste i zmniejszony koszt many, ale tylko na parę sekund co parę minut), a może Serendipity, które pozwala przyspieszyć cast i zmniejszyć koszt GH/POH po użyciu FH/BH? Ja bym postawić na to trzecie, zwłaszcza w Discipline.

Tier 6: Ostateczne, najsilniejsze talenty. Tier, w którym każdy ze skilli jest wręcz pożądany. Pierwszy z nich to takie Sacri paladyńskie w wersji zaawansowanej. Trwa 6 sekund, zapewnia "przesył" 50% damage'u i dodatkowo jeszcze leczy nas samych (cobyśmy nie padli), o ile healujemy osobę z Vow of Unity. Drugi skill to już totalna magia. Void Shift powoduje, że zamieniamy się procentami hp z wybraną osobą. Czyli jeśli my mamy 100% a ktoś 2% hp, to ta ledwo żywa jednostka po użyciu spella otrzyma 100% a my 27% (czemu nie 2%? Bo VS leczy od razu priesta za 25%, więc 25+2=27). Niesamowity skill zarówno na PvE jak i PvP. Niestety, z tej wielkiej trójcy najnudniej prezentuje się ostatni talent, czyli Vampiric Dominance. Dzięki niemu nasze heale będą dodatkowo leczyły 3 osoby z najmniejszą ilością hp za 15% uleczenia. Przydatne na walki stricte AoE, kiedy talenty ratujące jednostkę nie są potrzebne.

Szczerze Wam powiem, że taki sposób udoskonalania własnej postaci bardzo przypadł mi do gustu. Każdy z powyższych 3 skilli wydaje się przydatny, więc wybór okazuje się naprawdę ciężki. Przyznać jednak muszę, że tierów mogłoby być trochę więcej.

3 komentarze:

  1. Nie wiem do końca co myśleć o tych talentach.
    Z jednej strony, możesz wziąć "cokolwiek" i dalej jestes dobrym healerem, jak każdy inny. Wiec talenty nie maja znaczenia?
    Z drugiej.. możesz przygotować się do każdej walki i odmienić jej losy.
    Taki psyfiendm skutecznie zatrzymałby na 10sec cały pack mobków (pajączki na Bethilac?).
    Body and Soul, dla każdego priesta i kite'owanie w jakiejś walce już nigdy nie będzie problemem.

    Ciagle jednak czuje pewien niedosyt. Priest zostaje Priestem.. Dodanie chakra i PW:Barrier zrewolucjonizowało priesta bardziej niż te zmiany IMO.

    BTW. Wydaje mi się, że źle zrozumiales Void Shift. Zamiana %HP jest tymczasowa.. "after this effect ends" zostajesz uleczony o 25%.
    Sam dokladnie nie rozumiem, jak dlugo trwa zamiana, i jak zostaje przywrócona, ale nie wydaje mi się żeby to była taka zamiana na stałe.. Hand of Sacrafice na sterydach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm gdyby to było tymczasowe to jest trochę bezsensu imho

    OdpowiedzUsuń
  3. Healer 100% - Tank 100%
    Void Shift
    Tank dostaje baty, jest na 20%
    Shift back
    Tank odzyskuje swoje stare 100%, Healer spada na 45% (20% tanka + 25% heal).

    Inny scenariusz.
    Tank dostaje nagłego bencka spada na 20%
    Void Shift
    Teraz Healer jest na 20%
    Tank sie ustabilizowal na 80-90%
    Healer dostaje PoH, HoTa do druida, raid healera i po 2-3 sek jest na 100%.
    Za chwile Shift back i tank dostaje swieżutkie 100%, a healer powiedzmy 60% od tanka + 25% heal.

    Tak to przynajmniej rozumiem. Calym sercem byłbym za taką prostą zamianą na stałe.

    OdpowiedzUsuń