piątek, 28 października 2011

Podwójne resety rozwiązaniem na nudę?

Taaak. Czas się chwilę potłumaczyć. Niestety, w ostatnich dniach nie ujrzeliście nowych wpisów z paru powodów. Przede wszystkim w irl miałem sporo zajęć (nie będę zagłębiał się w szczegóły, bo ani to ciekawe ani na temat), a że Blizzard zafundował nam jeszcze soczyste maratony na PTRze, to czasu na napisanie czegokolwiek zwyczajnie mi zabrakło. Nooo... Może gdzieś o 2 w nocy dałoby się wyskrobać jakichś parę zdań, ale nigdy nie miałem zamiaru zamieniać tego bloga w stertę nic niewartych wpisów. Nie ilość, ale jakość się liczy! Tym oto miłym akcentem przejdę już do głównego tematu notki. Ostrzegam jednak, że wstrzyknięcie kolejnej dawki mojego whine'u może być śmiertelne!

    Blizzard napisał:

    The new raid lockout changes for Taiwan and Korea adjust the lockout timers for the patch 4.0 and 4.2 raids. The lockout timers for these raids will now reset twice weekly instead of once. These raid lockout changes are being made to allow players to raid more often and get more chances at epic loot drops. Players will be able to down current Cataclysm raid bosses twice a week, accelerating players’ progression. We are testing these new raid lockout changes in Taiwan and Korea first. Our goal is to expand this change to other regions in the future, but we don’t have anything further to announce at this time with regard to North American implementation.

Z powyższego blue posta możemy się dowiedzieć, że w Tajwanie i Korei testowany jest podwójny reset, to znaczy, że takie Firelandy nie resetują się co 7, ale co 3 albo 4 dni. Blizzard chce to wprowadzić również w innych regionach. Ogólnie cały ten blue post przeszedł trochę bez echa, co osobiście mnie zdezorientowało. Bo szykuje nam się naprawdę HUGE CHANGE, której nie pamiętają nawet najstarsi Vaniliowcy.

Kojarzycie pierwsze zapowiedzi Cataclysmu? Jedną z głównych zmian miało być zrównanie 25-tek z 10-tkami. To znaczy, że loot i lockout będzie ten sam. Sporo ludzi, w tym również ja, kręciło nosami. Byli nawet krzykacze, którzy podnosili, że to niesprawiedliwe, bo 10-man gildie mają dostawać ten sam loot co 25-man, itp. itd. Mi się jednak ta zmiana nie podobała z innego powodu. Usunięcie 10-manów z kalendarza powodowało, że przede wszystkim będzie mniej do roboty w tygodniu, mniej lootów do wyboru podczas tworzenia BiS listy, itp. Jakby nie patrzeć, wszystko w pewnym sensie się potwierdziło. Chociaż przy pierwszym contentcie Cata nie było to tak zauważalne, gdyż mieliśmy 13 bossów do zabicia. Teraz kiedy jest ich tylko 7, daje się wyczuć, że zwyczajnie brakuje dodatkowych zajęć.

Zawsze w WotLKu lubiłem w weekendy porobić sobie 10-many z kumplami. Runy były bardzo na luzie, bez stresu, z możliwością dozbrojenia się w dodatkowy loot na off czy czasami main spec. Później, kiedy już wszyscy uzbierali BiS gear, 10-many służyły nam do boostowania za golda. Tygodniowo wychodziła całkiem ładna sumka. Niestety, wraz z wyjściem Cataclysmu ten rozdział w grze został zakończony definitywnie... Czy aby na pewno?

Swego czasu, jeszcze przed ogłoszeniem podwójnych resetów, ukazał się jakiś blue post, że połączenie lockoutów 10 i 25-manów było błędem, bo ludzie nie mają co robić w grze. Wtedy sądziłem, że szykuje nam się powrót do systemu WotLKowego, ale jakże się zdziwiłem widząc wklejany już wyżej blue post na ten temat.

Cóż, chyba nie powinienem być aż tak wielce zaskoczony. Blizzard zawsze podchodził do rozwiązywania wszystkich problemów od dupy strony. Coś jest zbyt OP? To usuwamy! Po najechaniu myszką na drzwi w Naxxie wyświetla się ich nazwa techniczna? To usuwamy drzwi! Rozumiecie co mam na myśli? Podwójne resety to kolejne wyjście na skróty.

Czemu? Bo gildie 25-man na pewno nie będą robiły raz 25 a raz 10. A to oznacza, że wszystkie nowe raidy wynikające z podwójnego resetu będą obowiązkowe. A 10-many z WotLK były przecież takim weekendowym wypadem z kumplami, żeby zabić czas w zimowy wieczór. Nie były obowiązkowe, więc jak w sobotę szedłeś na piwo, to nie musiałeś się przed nikim tłumaczyć. Teraz się to zmieni i spowoduje, że będziemy "zmuszeni" do odwalania farmy 2 razy w tygodniu, co tylko pogłębi obrzydzenie do danej instancji. Panowie, nie tędy droga. Nie tak powinniście to rozwiązać.

12 komentarzy:

  1. Zmiana troche bez sensu. Dla słabszych gildii moze zabraknac czasu na progres, bo wyczyszczenie farmy w jeden dzien moze troche trwac, a w koncu pragnienie epaxow bedzie ogromne.
    Boli mnie jednak coś innego. Mam wrażenie ze blizzard olał graczy i zapomniał o wielu swoich obietnicach. Najlepszym przykładem jest zapowiedź, że od cata rajdy to będzie kilka krótkich instancji w kazdym tierze. Skończyło sie na t11. T12 oczywiscie tez mialo takie byc, ale blizzardowi zabrakło czasu/ochoty na to by dodac rajd w vash'ir, ktory przeciez mial byc i moglby byc naprawde niezapomnianym dzieki mozliwosci dodania mechaniki plywania podczas encountera. A tak dostalismy tylko przedsmak czegos takiego na al'akirze. Bardzo mi tego żal. Vash'jir okazało się absolutnie niewykorzystane. nie rozumiem jak mozna w cos wlożyć taka mase pracy (to w koncu najpiekniejsza strefa w grze) i nie dokonczyc dziela, gdy wykonało sie juz co najmniej 80% pracy. Teraz bedzie t13 i poza naprawde fajnym pomysłem z wykorzystaniem northrend to znowu jeden rajd, dodatkowo stosunkowo krótki, znowu z prawdopodobnie prostymi bossami fillerujacymi droge do deathwinga.

    Mam prośbę. Mogłbyś opisać w notce jakoś szerzej swoje opinie o cataclysmie, zarowno jezeli chodzi o zmiany w grze, jak i o pve i pvp. Jestem ciekaw twojej opinii. To tak na przyszłosć gdybys nie miał o czym pisac.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wg mnie to nie jest rozwiązanie kwestii "nie ma co robić w grze" nawet jeżeli Blizzard tak pisze. Wg mnie to nic innego jak pierwszy krok do tego aby szybciej wydawać dodatki. O tym Blizzard mówił na Blizzconie w zeszłym roku, że dwa lata pomiędzy dodatkami to wg nich za dużo. Wiązałby się z tym problem, że jak w krótszym czasie upchnąć tyle samo content patchy. I wg mnie to jest rozwiązanie tego problemu - skrócenie resetów o połowę sprawia, że teraz ich mamy 104 w ciągu roku a nie tylko 52 i można szybciej wydawać dodatki.
    Nie wiem czy słuszne jest łączenie tych dwóch faktów ale wg mnie może właśnie o to chodzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. "...więc jak w sobotę szedłeś na piwo, to nie musiałeś się przed nikim tłumaczyć."
    Padlem.

    OdpowiedzUsuń
  4. @1: zgadzam się co do Vashjr - zawsze podobała mi się ta kraina i instancja w tych klimatach byłaby super.

    Co do moich opinii na temat Cata, to pewnie będzie jakieś podsumowanie pod koniec dodatku ;).

    @2: Myślę, że to też może być powód, jednak wątpię, aby dodatki wychodziły co rok. 2 lata to jest imo najlepszy okres.

    @3: Szkoda, że padłeś ;). Jak rozumiem sens całego akapitu umknął Ci przez to, ale nie martw się. "Hiperbole" i umyślnie zastosowane "przesady" są często mało zrozumiałe ;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest tam gdzieś blue post, w którym pisze że nie będą tego wprowadzać na DS jak na razie, ale nie wiadomo co im w MoP odbije. Jak dla mnie to jeśli rzeczywiście to będzie tylko na stare tiery, to pomysł wydaje mi się całkiem spoko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Imo gdy to wprowadzą to ja nie zalicze pierwszej sesji;(

    OdpowiedzUsuń
  7. imho wow =/= sesja

    no są oczywiście wyjątki jak w życiu 1 prezydentem zostać może ;xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Taiwan i Korea mają nieco inna kulturę grania IMO.. dlatego 2 resety na tydzien nie przyjma sie w USA i Europie. Przynajmniej nie puki instancje są zaprojektowane tak jak teraz.
    Dla mojej gildii to wyglada tak, ze pierwszy dzien polowa rajdu to czyszczenie 4 bossow farmy (chyba ze cos sklad nie tak i nagle do konca dnia wipe'y na Alysrazor sa), 2 dni progress (teraz Baleroc hc) a ostatni dzien trzeba poswiecic na wyczyszczenie reszty (czesto szybko konczymy, ale lepiej to, niz zostawic cos).
    Instancja jest liniowa, a progress przez HC pokrecony..
    2 lockout'y na tydzien mialy by sens, przed wprowadzeniem Hard mode.

    OdpowiedzUsuń
  9. robiąc ten sam inst raz 10 ppl, raz 20 nie miałeś obrzydzenia, ale już robiąc ją 2x 25 będziesz miał? Trochę dziwnie na to patrzysz

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba nie zrozumiałeś o co dokładnie chodziło ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. chodziło o nolive ofc. 2 x 25 będą obowiązkowe albo kick z guild a jak było 25 i 10 to sie na 10 ugadywałeś ze znajomymi co drugi weekend lub częściej i nikt nie wymierza Ci sankcji karnych jak się okazało że w weekend akurat kolega zachlał

    OdpowiedzUsuń
  12. I taka wiadomość przeszła bez większego echa? WTF! Dla "lajtowego" gracza jak ja to jest za dużo, a co dopiero dla pro gdzie obecność jest obowiązkowa. No nic można tylko współczuć.

    OdpowiedzUsuń